هیچ کس دوست ندارد لباس های چروک و چروک بپوشد. می‌تواند شما را نامرتب و غیرحرفه ای نشان دهد. با این حال، با چند مرحله و نکات ساده، می‌توانید از چروک شدن لباس‌ها در طول روز جلوگیری کنید و لباس‌هایتان را در طول روز تازه و ترد نگه دارید.

مرحله 1: پارچه های مقاوم در برابر چروک را انتخاب کنید

هنگام خرید لباس، پارچه هایی را انتخاب کنید که به دلیل خاصیت ضد چروک خود معروف هستند. پارچه هایی مانند مخلوط پلی استر، پشم و انواع خاصی از الیاف مصنوعی نسبت به الیاف طبیعی مانند پنبه یا کتان در برابر چین و چروک بهتر مقاومت می کنند. برای بهترین نتیجه به دنبال لباس هایی باشید که برچسب «مقاوم در برابر چروک» یا «مراقبت آسان» دارند.

مرحله 2: ذخیره سازی مناسب

نگهداری صحیح لباس ها می‌تواند به جلوگیری از چروک شدن لباس ها قبل از پوشیدن آنها کمک کند. لباس های خود را به چوب لباسی های محکم آویزان کنید تا شکل خود را حفظ کنید و از تا زدن بی مورد آنها خودداری کنید. اگر فضای آویزان محدودی دارید، از کیسه های لباس یا ظروف نگهداری تنفسی استفاده کنید تا لباس های خود را از گرد و غبار و چروک محافظت کنید.

مرحله 3: اتو کردن یا بخارپز کردن قبل از پوشیدن

اتو کردن یا بخار دادن لباس‌ها قبل از پوشیدن آن‌ها می‌تواند به رفع چین و چروک‌های موجود و جلوگیری از ایجاد چین‌های جدید در طول روز کمک کند. برای صاف کردن چین و چروک ها از اتو یا بخارپز استفاده کنید و به یقه ها، سرآستین ها و سجاف ها توجه ویژه ای داشته باشید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پارچه، حتماً دستورالعمل‌های روی برچسب مراقبت از لباس را دنبال کنید.

مرحله 4: تناسب مناسب

پوشیدن لباس مناسب نیز می‌تواند به جلوگیری از چروک شدن کمک کند. وقتی لباس‌ها خیلی تنگ یا خیلی گشاد هستند، گرایش به دسته شدن و ایجاد چین و چروک دارند. اطمینان حاصل کنید که لباس‌های شما مطابق با اندازه‌های بدن شما هستند و امکان حرکت را بدون انباشته شدن بیش از حد پارچه فراهم می‌کنند.

مرحله 5: تکنیک های لایه بندی

لایه بندی استراتژیک لباس می‌تواند به پوشاندن چین و چروک ها کمک کند و لباس شما را شاداب نگه دارد. هنگام لایه برداری، با یک لایه پایه ساخته شده از پارچه مقاوم در برابر چروک، مانند یک پیراهن یا لباس مجلسی شروع کنید. لایه‌های اضافی مانند ژاکت، ژاکت کش باف پشمی یا جلیقه اضافه کنید تا ظاهری صیقلی ایجاد کنید و در عین حال چین و چروک را به حداقل برسانید.

مرحله ۶: از پر کردن بیش از حد جیب و کیف خودداری کنید

پر کردن بیش از حد جیب یا کیف می‌تواند منجر به چین و چروک های ناخوشایند روی لباس شما شود. جیب های خود را از وسایل غیر ضروری خالی کنید و از حمل وسایل حجیم در کیف خود که ممکن است باعث ایجاد نقاط فشار روی لباس شما شود، خودداری کنید. کیف های کوچکتر را انتخاب کنید یا از محفظه هایی برای مرتب نگه داشتن وسایل خود و جلوگیری از چروک شدن استفاده کنید.

مرحله 7: مراقب وضعیت های نشستن باشید

نحوه نشستن شما می‌تواند بر ظاهر چروک های لباس شما تأثیر بگذارد. از نشستن بر روی سطوح ناهموار یا ساینده که می‌تواند باعث اصطکاک روی پارچه شود و منجر به چین و چروک شود، خودداری کنید. علاوه بر این، هنگام نشستن از نحوه قرارگیری خود آگاه باشید تا فشار و چین و چروک غیر ضروری را به حداقل برسانید.

مرحله 8: از اسپری های رفع چین و چروک استفاده کنید

اسپری های رفع چین و چروک زمانی که در حال حرکت هستید و نیاز دارید سریعاً چین و چروک را از روی لباس خود پاک کنید می‌تواند نجات دهنده باشد. به سادگی محصول را روی نواحی چروکیده اسپری کنید و پارچه را با دستان خود به آرامی صاف کنید. اسپری به شل شدن الیاف و رها شدن هرگونه چین و چروک کمک می کند و لباس های شما را با طراوت می بخشد.

نکات اضافی برای جلوگیری از چروک شدن لباس در هنگام پوشیدن:

  1. لباس‌ها را هنگام دوش آب گرم در حمام آویزان کنید تا بخار به طور طبیعی چین و چروک‌ها را از بین ببرد.
  2. برای دستکاری سریع در حال حرکت، روی یک بخارشوی لباس دستی سرمایه گذاری کنید.
  3. لباس‌هایتان را به‌جای تا کردن در هنگام بستن چمدان‌ها برای سفر، رول کنید تا چروک شدن آن به حداقل برسد.
  4. از بستن کمربندها یا لوازم جانبی که ممکن است نقاط فشار ایجاد کرده و باعث ایجاد چین و چروک شوند، خودداری کنید.
  5. اجازه دهید لباس‌های تازه اتو شده یا بخارپز شده قبل از پوشیدن خنک شوند تا از ایجاد چین و چروک‌های جدید جلوگیری کنید.
  6. سبک های گشاد تری را انتخاب کنید که به طور طبیعی چین و چروک را می پوشاند و به حداقل می رساند.
  7. از حرکات یا فعالیت‌هایی که ممکن است باعث ساییدگی لباس‌های شما بر روی سطوح ناهموار شوند، خودداری کنید.
  8. استفاده از نرم‌کننده‌های پارچه یا ورقه‌های خشک‌کننده را در طول شستشو برای کمک به کاهش چروک‌های ساکن و کاهش چروک‌ها در نظر بگیرید.
  9. لباس‌ها را بلافاصله پس از شستن آویزان کنید تا چین و چروک در آن قرار نگیرد.
  10. از یک برس پارچه یا غلتک پرز برای از بین بردن هرگونه پرز یا زباله ای که ممکن است به ظاهر چین و چروک کمک کند، استفاده کنید.
  11. از پوشیدن لباس‌های با درز یا چین‌های برجسته که مستعد چروک شدن هستند، خودداری کنید.
  12. دستورالعمل‌های مراقبت از لباس‌هایتان را بررسی کنید و برای حفظ کیفیت و جلوگیری از چروک شدن غیرضروری آن‌ها را به دقت دنبال کنید.
  13. هنگام بسته‌بندی چمدان، وسایل سنگین‌تر را در پایین تا صفحه قرار دهیداز خرد کردن لباس های سبک تر استفاده کنید.
  14. از خشک کردن بیش از حد لباس در خشک کن خودداری کنید، زیرا می‌تواند منجر به افزایش چین و چروک شود.
  15. هنگام اتو کردن پارچه های ظریف از یک پارچه فشار دهنده استفاده کنید تا از گرمای مستقیم محافظت کنید و از آسیب جلوگیری کنید.

این مراحل و نکات به شما کمک می کند تا از چروک شدن لباس در حین پوشیدن جلوگیری کنید و ظاهری مرتب و براق در طول روز داشته باشید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...